Novemberljus i oktober

Jag är tillbaka på bloggen igen. Raderade mina gamla inlägg i ett infall av dåligt självförtroende, sämre än vanligt.

Men nu tänkte jag ta chansen att börja om. Förmodligen kommer jag att skriva mer om saker som jobb, arbetslöshet, livet, inredning och växter framöver i en salig blandning.

 

Och apropå jobb så är jag utan sådant för närvarande. Hade inte varit arbetslös på ett par år nu och kände mig, när beskedet kom, först helt snuvad på livet. Jag insåg att jag satt för mycket av min identitet i mitt jobb.

Nu har jag kommit över det och försöker tänka positivt. Det här kanske gör att jag upptäcker något nytt.

Lite ströjobb har jag dock. Har skrivit och fotat till ett par olika tidningar. I dag gjorde jag ett jobb till en bostads- och inredningstidning. Jag skrev om växter och intervjuade en florist. Så med mig hem köpte jag naturligtvis något nytt till vårt sovrumsfönster. Novemberljus heter blomman. Hör vilket vackert namn. Precis vad jag behöver se på varje morgon när jag vaknar. Den är tydligen helt grön året om förutom i november då den får vita väldigt speciella blommor. Fast den jag köpte blommar redan. Det gör inget, den får gärna tjuvstarta för min del.

 

 

Bild: (C)ecilia


Kommentarer:
Postat av: Petra

Skoj att fler än jag raderar sina bloggar och börjar om. Det tyder ju på att jag inte är helt galen...

2009-10-27 @ 12:46:15

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits