Snö

Idag föll det snö i min stad. Jag fick dem i ansiktet, flingorna. Det är iskallt ute men det kändes ändå bra.

 

 

 

Men nu är klockan halv fem och det är beckmörkt. Det har jag svårare för. Myciket svårare. Då kan snön lika gärna få komma och lägga sig vackert och vitt och bädda in allt sådär ljust och härligt. Då är det lite lättare.

 

Men som vanligt i den här staden kommer snön bara i luften, den når adrig marken.

 

Bra saker idag:

I dag har jag haft en bra dag. Ingen huvudvärk eller magont som gårdagen bjöd på.

Jag har gjort en intervju och bokat in två intervjuer till ett framtida uppdrag och jag har skrivit några rader på nämnda text.

Jag har dessutom ätit lunch med en god vän.

På eftermiddagen gick jag på stan, där var det nästan julig stämning som jag väljer att tycka om även om det egentligen är lite ångestframkallande.

Då ringde en annan vän som bestämde att hon ska komma hit på måndag på besök.

 

Nu ska jag laga mat och ikväll tror jag att jag ska ta och söka ett jobb. Jag ska tjata på en arbetsgivare som jag skrivit till förut. Men jag måste nog försöka igen.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits