Människor

I dag är en dag då jag förundras över människor.

Över pensionärer som tränger sig före i kön för influensavaccin när svinflunsan egentligen bara drabbar unga människor illa.

 

Över en kvinnlig journalister som trotsar sin förtryckande regering och det faktum att hon riskerar att fängslas (och redan har gjort det många gånger) eller torteras, bara för rätten av det fria ordet. För människors frihets skull, för demokratin.

 

Och då förundras jag över folk som vet bäst. Som prackar på och bestämmer att deras sätt är rätt. Och jag förundras över hur mycket jag bryr mig, över att jag som alltid känner mig arg, kränkt och inte alls vill hålla med, men innerst inne känner att det är MIG det är fel på.

 

Jag förundras över en del människors styrka.

 

 

Och över min svaghet.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits