Jag har blivit en bullmamma

Ja, jag erkänner. Det är inte att jag egentligen ser ett ideal kring att kvinnor går hemma och putsar, fejar, lagar mat och bakar åt sina män. Absolut inte. Men sedan jag blev ofrivillig hemmakvinna har jag utvecklat mitt intresse för bakning. Jag fantiserar till och med om att sadla om och bli konditor. Fast det är en väldigt vild fantasi och förmodligen inget jag kommer göra något åt, i alla fall inte de närmsta åren. Men jag har tagit mig i kragen och vågat göra lite bakverk som jag inte testat förut.

 

 

Foto: (C)ecilia

 

 

 

 

Förra veckan blev det mjuk pepparkaka, lussekatter (det hade jag i och för sig bakat förut) och drömtårta. Den sistnämnda var spännande att prova eftersom det alltid varit en av mina favoritkakor. När jag var mindre var det det enda jag önskade mig av farmor i födelsedagspresent. Och jag fick en egen rulle drömtårta varje år. Måste gräva i farmors recept när jag hälsar på henne i jul. Fast hon är kanske en sån där som har det i huvudet. Och i så fall riskerar det nog att ha försvunnit för evigt nu.

 

Tidigare i veckan hade jag några fd. kollegor på besök här hemma och då bjöd jag naturligtvis på mina bakverk. Och de var så populära att det som inte åts upp direkt tog gästerna med sig hem. Jag väljer i alla fall att ta det som gott betyg.

 

 

Foto: recept.se

 

 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits