Bra helg

Skönt att helgen, som var så bra, också var extra lång. Kom hem från Göteborg i går och i dag känns det som måndag fast det är tisdag.

Först och främst var helgen till att ha det lite härligt med mannen. Komma bort från vardagen lite och bara känna sig lediga. När man är arbetslös känner man sig annars sällan ledig eftersom man är på helspänn över att inte ha något att göra. Eller som i mitt fall, håller på med texter som drar ut på tiden och aldrig blir färdiga.

I söndags firade vi sedan första advent med vännerna och glögg, pepparkakor, lussebullar och hela grejen. Men nu sitter jag här i morgonmörkret och har tänt första ljuset i vår egen ljusstake så här lite i efterhand.

Senare i dag funderar jag på att ta mig ut och skaffa granris att lägga under dörrmattan utanför vår ytterdörr.

 

Jag tror jag har fått lite julkänslor. Det känns bra. För jag vet att ju närmare jul det kommer, desto färre blir dem. Så nu njuter jag.


Kommentarer:
Postat av: Lisa

Hejsan!

Kul att du tittade in på min blogg, och tack för tipset om Agneta Sjödin :)

Framöver kanske jag lägger in den, antagligen gör jag det för jag tycker de är lika :)



Ha en bra dag :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits